Sponser By

Followers

Iklan

18 March 2015

Popia Kobis

Assalamualaikum..

Ima nak kongsikan satu lagi resepi cadangan minum pagi atau minum petang.
Popia kobis mudah, cepat dan yummylicious..hehe..
Bahan -bahan pun sangat mudah disapati.Jom la cuba resepi ni...



Bahan utama: KULIT POPIA

Bahan-bahan lain:

Sebiji telur
Kobis secukupnya (Dicincang dan cuci bersih)
secubit garam
Minyak masak








Cara-cara membuat:
  •  Pecahkan dan kacaukan telur yang dicampur garam...
  • Masukkan kobis ke dalam telur yang sudah dikacau.
  • Ambil kulit popia sekeping dan letakkan telur dan kobis tadi.
  • Gulung cantik-cantik.Lekatkan guna telur tadi untuk kemasan yang cantik.
  • Dah siap gulung, boleh la goreng guna api perlahan.
  • hidang pana-panas dan cicah dengan sos atau cili kisar untuk cicah ayam tu..

9 comments:

  1. Replies
    1. wah yeke ni fovorite..mudah kn buat.. ima slalu buat petang2.hehe

      Delete
  2. Sedapp..tapi nak membuatnya lahaii malas..haahh

    ReplyDelete
  3. Hai ima.. Papaglamz singgah di sini. Keep in touch yer.. Hehehe. Btw, mcm best je rsepi ni..

    ReplyDelete
  4. Follow ima dha. Jom follow papaglamz.. www.papaglamz.com

    ReplyDelete
  5. Sedap nampak boleh try ni... salam kenalan dari Group whatsup Sahabat Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik ash..nanti dh try, share2 ler kat group whatsapp kite..hehe

      Delete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.