Sponser By

Followers

Iklan

18 November 2013

SAHABAT

Assalamualaikum..

Sebelumnya maaf ye kak Sura sebab tajuk entri kita hari ni sama.hihi..
Ima terfikir nak up entri ni pun sebab baca entri kak Sura kat Sini--> SAHABAT
Akak jangan marah tau.. hihi.. Apa itu sahabat? Sebenarnya ima segan nak berbicara pasal sahabat sebab ima rasa takde siapa pun anggap ima sahabat..Kawan tu mungkin ye..Tapi kawan dan sahabat kan berbeza.. Apa pula pengertian dan siapa pulak orang yang ima anggap sahabat?

Bagi ima sendiri, sahabat adalah seorang kawan yang dimana ima selalu menceritakan sesuatu yang ima tak cerita pada semua orang.sahabat adalah kawan yang ada masa ima susah dan memerlukan. sahabat juga adalah kawan yang ada masa ima suka.. Siapakah sahabat ima??
Salah seorang sahabat ima adalah suami ima sendiri. Dialah sahabat. sebab apa? dia lah yang tahu buruk baik ima.dia yang tahu kekurangan dan kelebihan ima. Dialah jugak yang selalu tengok ima menangis kalau ada masalah. Dan paling penting, dialah teman masa ima susah dan tempat ima marah-marah..kehkehkeh..

Selain suami, kawan yang ima anggap sahabat adalah dia, dia dia dan dia.. Dia adalah kawan yang....... seperti kata Najwa Latif..

"Kau Ada Dikala Ku Suka.  Kala Ku Duka
Dalam Tiap Tangisan Dan Juga Ketawa.
Kau Ada Dikala Ku Perlu, Setia Menemaniku
Pegang Erat Tanganku Bila Aku Jatuh
Kau Lah Yang Selalu, Selalu Menemaniku.
Mendengar Kisah Pahit Manis Hidupku.
Kaulah Yang Disitu. Setia Menunggu Ku
Kaulah Yang Satu, Menjadi Sahabatku..."

 

6 comments:

  1. kaksura datang lagi..tp kali ni datang nak nyanyi lagu sahabat...:)

    ReplyDelete
  2. betul tu ima.. mcm zaza skg pun ada 2-3 org kawan je yg zaza byk share cerita.. :)

    ReplyDelete
  3. fae ade 3 org shbt.. mudahan friendship kami berpanjangan. kawan tu biasaler..ramai. hihi.

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.