Sponser By

Followers

Iklan

09 October 2013

Penting untuk anak perempuan tetap berhubungan dengan bapa kandung

Assalamualaikum..

Faham tak apa yang ima maksudkan kat tajuk atas tu? Ni ima da terbaca seorang gadis yang sedang mencari bapa kandung untuk menjadi walinya. Dalam sedar tak sedar sebenarnya  perkara ni agak selalu berlaku bila ibu bapa bercerai.Anak-anak ikut mak dan bertahun-tahun tak jumpa si bapa.Nanti anak-anak perempuan dah besar,nak kahwin susah sebab terpaksa cari bapa kandung untuk dijadikan wali.Jangan main-main dengan benda wali ni tau..

Wali sangat penting untuk seorang wanita berkahwin.Kena cari wali sampai dapat, cari dengan apa cara sekalipun,usaha dengan apa carapun (melainkan sudah meninggal dunia).Kesian sigadis lagi-lagi kalau tak mempunyai saudara lelaki, adik beradik lelaki atau bapa saudara.Kesudahannya kalau semua usaha sudah dijalankan tapi tak jumpa barulah boleh guna wali hakim.. Susah kan macam tu..

Sebaiknya bagi suami isteri yang bercerai dan mempunyai anak perempuan, ada baiknya jika masih berhubung bagi mengelak perkara macam ni terjadi.Berhubung yang ima maksudkan bukanlah berhubung lebih-lebih.nanti ada pulak yang cemburu.sekurangnya jangan lost contact.supaya nanti bila anak-anak dah besar nak kahwin tak la susah nak mencari.

Apapun, ini cuma pendapat ima sahaja.. Jangan salah faham ye.Kang tak pasal-pasal cik anon membebel..hihi...cik anon kan suka blog ima..kihkihkih.. (perasan)

ADA YANG MENARIK DISINI

6 comments:

  1. Emm ada betul juga tu kak, wali memang sangat penting untuk anak perempuan

    ReplyDelete
  2. betol tu. memang patut anak dan bapak sentiasa berhubung even ibu dan bapa sudah bercerai

    ReplyDelete
  3. Wali saya abah saya.. :) saya sayang abah! <3..

    Salam perkenalan... terima kasih kerana sudi singgah blog saya... sudi follow kembali yup!

    ReplyDelete
  4. betul.. tapi.. ena dari lahir xde ayah :( bila nak wali hakim ni kenalah keluar duit upah peguam.. x semua orang bernasib baik kan...

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.