Sponser By

Followers

Iklan

24 September 2013

Alahai celcom

Assalamualaikum.

Alahai lah perunding perkhidmatan celcom.. Betul-betul buat hangin ler.. Tau la tak banyak kena telan. RM7 jerrrrrr..huhu.. Tapi cukup buat ku terkesima okey..Alaaa..jangan bohong la cakap rm7 tu sikit.kalau ada segmen atau GA bagi topup rm5 pun korang berebut nak join..

Alkisahnya... Tadi aku pegi topup rm10.Then dapat sms dari celcom.



 Oleh kerana aku rasa bebal nak fahami, so aku call celcom careline 1111. Nak tanya lebih lanjut.

"bla bla bla bla bla..tekan 0 untuk bercakap dengan perunding perkhidmatan. Tak lama kemudian, seorang lelaki menjawab panggilan.

Dia:  Hello celcom careline ada apa boleh saya bantu?
Aku: Ye saye. macam ni.saya nak tanya.Tadi saya ada topup.then dapat sms pasal SUPERELOAD.
Dia: Oh yang tu adalah offer dari celcom.hanya perlu ikut arahan yang diberikan memlalui SMS.
Aku: Ye saya dah terima sms dan disuruh reply YES10. Saya nak tahu adakah kredit akan dipotong kalau saya replay YES?
Dia: oh tidak. Ini adalah offer
Aku: betul ye tak dipotong kredit?
Dia: oh tidak tidak.
Aku: Ok kalau macam tu takpelah.terima Kasih.
Dia: sama -sama cik. selamat petang.Terima kasih kerana menghubungi celcom careline.

Sebenarnya aku curiga jugak.betul ke tak kena potong kredi ye.Kenapa aku curiga?? sebab perunding perkhidmatan tu gagap-gagap maas bercakap. Then..aku punya exited reply YES10. sekali aku dapat sms..

Dia telam rm7 hokey!!! Baru je aku topup tahuu?? Alahai.kenapa tadi cakap tak potong.. uwaaaaaa.. Kalau ikutkan tak rugi dia potong rm7 tapi dia bagi 700minit panggilan percuma. dan 100mb data. Masalahnya akau tak online guna hp dan aku jarang buat panggilan.Nak call siapa? kalau zaman bercinta dulu boleh la..huaaaaaa.. Betul-betul la celcom careline ni. Care lah sangat..

so aku call balik celcome yang caring tu.. kali ni perempuan jawab.

Dia: Hello celcom careline. ada apa boleh saya bantu.
Aku: bla bla bla bla bla.. (aku ceritakan yang tadi aku ada tanya pasal supereload ni sebelum reply)
Dia: Ye cik supereload memang kena potong rm7..bla bla bla bla bla... lagipun cik masih boleh buat panggilan. 700 minit bla bla bla..
Aku: Ye tapi saya jarang buat panggilan dan massalah sekarang ni saya ada call celcome careline sebelum ni pada jam bla bla bla .dan bla bla bla. perunding yang angkat panggilan tadi adalah lelaki..
Dia: Maaf atas segala kesulitan ye cik.mungkin dia perunding perkhidmatan yang baru bertugas.
Aku: laa, ye ke patut la tergagap-gagap tadi masa bercakap.so macam mana? dapat cencel tak.nak kredit saya balik la.
Dia: bla bla bla.memang xdapat cencel cik.. bla bla bla.
Aku: (pasrah) ye lah kalau macam tu takpe la..terima kasih..
Dia.. bla bla bla..


Alahai kecewanya dipotong kredit.Takpelah.bukan rezeki aku kot.. hurmm..

12 comments:

  1. Sabar ye tapi kadang-kadang geram juga kalau jadi macam tu hehe.

    ReplyDelete
  2. sabar ye kak..sy tak pecaya benda macam 2..bila dapat msj mcm 2 terus delete :D..kejam tak kejam

    ReplyDelete
  3. fatin, asha, ye lah.sabo je lah..bukan rezeki kot.haha.moral of the story.jgn exited lebih nak benda free..las2 bayar jugak..huaaa

    ReplyDelete
  4. saya bila dapat je sms macam ni terus delete. dah tau dah modus operandi tu. dulu dah kena. call balik celcom center untuk terminate balik subcribetion tu

    ReplyDelete
  5. celcom mana pernah kasi bnda free...mesti kena byr punya..hehehe...xpela...redha ye :)

    ReplyDelete
  6. Leeza dah banyak kali gaduh mulut dgn perunding celcom careline 1111 ni.. nama je careline tp mslh pun x dpt diselesaikan..

    ReplyDelete
  7. sykt telekomunikasi apa2 pon memang banyak helah . konon2 pomosi tapi cm na pon tetap depa yang untung

    ReplyDelete
  8. minta maaf dengan air liur je tak guna kan?? sepatutnya even RM7 dorang kena siasat betul ke petugas dorang salah bagi info menyebabkan pelanggan rugi & kalau betul dorang kena ganti balik la sebab bukan salah pelanggan salah staff dorang bagi information. kalau takat minta maaf dengan air liur senang la keja.. slh minta maaf. yg untung dorang.. yg rugi kita. kalau camtu blh la buat selalu tersalah info blh untung banyak sikit.kata perbualan ada di rakam takkan tak boleh siasat kot. benda simple je

    ReplyDelete
  9. haha.kak lekat lekit..betul tu.spatut diorg ganti.. tapi masa tu kbtulan mood marah xde.sbb tu iyekan je.kalau kbtulan mud gila2 x ok, mmg kena lah..hihi

    ReplyDelete
  10. aku punya akal tafsir camniey.. bila nampak je 'yes10' tu terus tau akan potong kedit. kenapa ko x dapat guna akal sebaiknya.

    bende remeh cam ni pun nak mengeluh? nasib baik x potong rm70 kan?

    ReplyDelete
  11. aku punya akal tafsir camniey.. bila nampak je 'yes10' tu terus tau akan potong kedit. kenapa ko x dapat guna akal sebaiknya.

    bende remeh cam ni pun nak mengeluh? nasib baik x potong rm70 kan?

    ReplyDelete
  12. opsss..ada cik anon marah2..ni mesti pekerja celcom careline ni..hihihi.. ye lah cik anon..awak pintar.sy bodoh.. hew3x :p

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.