Sponser By

Followers

Iklan

02 June 2013

Blogger dan media peruntuh hubungan keluarga artis

Assalamualaikum.. ^_^

Perasan tak sejak kebelakangan ni ramai blogger dan media yang tempah dosa free. Makin menjadi-jadi tau. Aku bukan lah nak sebelahkan mana-mana artis ni. Kalau dah salah tu tetap salah.Tapi kita sebagai media dan blogger ni jangan lah suka membuka aib dan melaga-lagakan mahupun memanjang-manjangkan masalah mereka terutama melibatkan kekeluargaan. Itupun hanya semata-mata nak tarik trafik.Dulu aku pun terikut-ikut jugak  buat entri pasal shila amzah dengan bekas boyfriend dia tu. Rasa taknak biar blog terbiar tak berupdate.Tapi bila aku fikir-fikirkan balik, macam takde makna pun.betul la banyak trafik masuk.Tapi rasa bersalah pulak. Daripada aku dapat dosa free, lebih baik aku biar blog aku ni tak berupdate. Bukan rugi sangat pun. Berblog sekadar mengisi masa lapang.Kalau tak lapang x perlu kot aku update lagi-lagi takde idea.

Memang betul.itulah risiko yang mereka kena terima sebagai artis.Tapi kita tak perlu lah lebih-lebih sangat sampai memecahbelahkan keluarga mereka. Sebenarnya mereka pun manusia biasa.cuma pekerjaan mereka yang luar biasa dari kita. Kadang-kadang media yang terlebih info buatkan dua-dua belah pihak yang berbalah semakin rancak menyalahkan antara satu sama lain.

Satu lagi yang aku tak berapa berkenan bila ada blogger yang suka membuka aib artis ni. dah tau tau artis tu dah kahwin, di upload pulak gambar lama dengan bekas boyfriend sebelum artis tu kawen.Bukan ke boleh menimbulkan masalah tu. AKu tak salahkan 100% media mahupun blogger. Mungkin boleh dijadikan pengajaran oleh artis lain mahupun orang biasa seperti kita.

P/s: Marilah kita sama-sama jadikan yang baik sebagai tauladan.Yang tak baik jadikan pengajaran.

[Erm, ima tengah cari rumah sewa bawah rm500 di area sentosa,bkt tinggi,bayu perdana,chi liung atau bandar botanik. sesiapa yang ada info atau ada menyewakan ruah di area tu sms ima ye 019 4876298 atau emailkan ke putri_malu89@hotmail.com.Tulis tajuk "sewa rumah". TQ ^_^ ]

4 comments:

  1. hehehe.. kita xtau betul ke x apa y kita tulis ttg artis tu.. so, baik xyah ambik risiko.. dpt dosa free jee.. :)) heheh xD

    ReplyDelete
  2. kalau rasa nak taip entri pasal artis pun, pastikan tak malukan mana2 pihak.. contohnya, pasal mereka pergi umrah ke, buat charity ke :) dapat juga pahala sebarkan benda2 yg baik ^^

    ReplyDelete
  3. hi ima ! ermm..kalau kita tak sure gosip2 tu baik tak yah tulis atau sebarkan...tapikan nama pun gosip itu yang seronok di ceritakan...ish3

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.