Sponser By

Followers

Iklan

22 May 2013

Petua Pudarkan Jeragat

Assalamualaikum.. ^_^

Ima nak kongsi sedikit petua kecantikan ni. Selalu kita dengar petua kecutkan jerawat dan hilangkan jeragat kan. Banyak petua kita dengar.Tapi kali ni ima nak kongsi petua cara nak pudarkan jeragat. Ima pun tak cuba lagi ni. Baru je tau tadi dengar kat radio pagi tadi.Kot-kot menjadi. Yang penting kita cuba, Yang DIATAS jua yang mengizinkannya.

Petuanya mudah je. ada 2 bahan.Boleh la pilih salah satu.

1. Kulit Pisang Berangan- gosokkan kulit pisang berangan ke wajah dan biarkan beberapa minit dan cuci.

2. Daun sirih- Sejukkan daun sirih selama 5 minit dalam peti sejuk dan hancurkan sambil gosok-gosokkan ke wajah dan bersihkan.


Mudah kan..Nanti sesiapa dah try boleh lah share kesannya.hihi..Selamat mencuba.

4 comments:

  1. sy rasa daun sireh tu berkesan, sebabnya mak saya pakai sabun daun sireh jeragat hilang...brand sireh mas.

    ReplyDelete
  2. assalam,

    yelah..orang dulu2 guna daun sireh ngn daun jambu batu jer..

    ReplyDelete
  3. err, kalau pakai kulit pisang jenis lain selain berangan, kira jadi juga ke? tak pernah try nak sental muka guna kulit buahan

    ReplyDelete
  4. Kita nak hilangkan jerswat..sobsob

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.