Sponser By

Followers

Iklan

15 April 2013

Fitnah Berkaitan Kes Buli

Assalamualaikum.. Atas rasa tanggungjawab aku pun nak sebarkan juga tentang hal ni. Apa guna ada blog kalau nak sebar fitnah je tapi tak sebar kebenaran? Mesti korang masih ingat kes buli yang tersebar di youtube baru-baru ni kan. Dan ada beberapa buah blog dan media sosial yang telah salah memberi maklumat tentang pembuli berikut iaitu Luqman Hakim.

Sebenarnya Luqman Hakim bukan pembuli berikut dan tidak terlibat dalam kes buli itu. Adik ni sebenarnya hanya mangsa keadaan atau lebih tepat mangsa fitnah.Berikutan fitnah yang telah tersebar, adik ni telah mendapat kecaman dan menerima bertus panggilan dan berpuluh sms dari individu yang mengancam keselamatan adik ni.


Atas nasihat guru dan ibu bapa dan juga atas dasar keselamatan, Luqman Hakim telah membuat laporan polis berikutan ancaman yang diterima. So now rakan-rakan blogger tolong sebarkan tentang kesalahan info ni ye.Kesian adik ni.Nanti pelajaran dan emosi un terganggu.Lagipun pembuli yang sebenar dah dikenalpasti.

Nak info lebih detail dan lanjut korang boleh ke blog Nabila dan Media Siber

5 comments:

  1. Kesian adik Luqman kena fitnah..semoga hal ni boleh diselesaikan ..dengki sangat lah manusia yang buat jahat dengan adik ni..

    ReplyDelete
  2. kesian kan difitnah..nasib baik dah buat laporang n disebarkan media.so org tak salah anggap dah..hehe..nasib baik xletak gambar dia dlm blog..takut jga nak letak msa kecoh2 pasal gambr pembuli2

    ReplyDelete
  3. salam =)

    err..xtau pulak psl kes ni..ni la dier..zaman skrng kan..fitnh berleluasa dgn sesuka ati..org xbslah jdi teraniaya..hmm

    ReplyDelete
  4. kesian dia, tak pasal2 kene tuduh..ini dah kes fitnah n teriniaya ni..

    ReplyDelete
  5. Sebanya muka dia dengan pembuli lebih kurang sama...

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.