Sponser By

Followers

Iklan

08 April 2013

Ayam kukus terung sos maggi

Assalamualaikum..^_^

Hari ni ima nak kongsi resepi yang sangat simple tapi sedap kat korang. Tak la seberapa sangat resepi ni.hihi. Mudah nak buat dan bahan-bahan pun mudah didapati kat dapaur kita je.

Bahan-Bahan:
1. 2 ketul Peha Ayam/ 10 ketul kepak ayam [betul ke ketul? hihi.hentam je la]
2. 4 ulas bawang merah [ Ditumbuk]
3. 3 ulas bawang putih [ Ditumbuk]
4. Sepotong halia [ Ditumbuk]
5. 3 batang serai [ Dipotong cincin ]
6. Garam & Ajinamoto secukup rasa
7. Sesudu makan gula
8. Kicap manis
9. Sos cili Maggi
10.Terung [Dipotong dadu]

Gaulkan peha ayam/ atau kepak ayam dengan semua bahan tadi. Peram sekejap supaya perasa menyerap. Lepas tu kukuskan sehingga empuk dan masak.

Siap dah. Maaf lah takde gambar.Tiap kali masak tak sempat dan terlupa nak snap. Lain kali ima kongsikan gambarnye ye. Resepi ni betul-betul mudah.sambil tunggu masak, sempat lagi blogwalking.hihi

2 comments:

  1. Nak jugak tengok macam mana ghopenye...
    hehehhehhe..

    ReplyDelete
  2. salam..

    wahh aym kukus..yaya bole mkn ni..cam menarik je respi..thanks share ^,^

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.