Sponser By

Followers

Iklan

03 March 2013

Masih Isu Lahad Datu

Assalamualaikum..^_^

Sebenarnya aku tak berapa pandai nak berbicara tentang hal ni sebab aku sendiri tak tahu sejauh mana kebenaran dan kesalahannya.Tapi hati ni pun tak sedap bila ada status-status sumbang kat facebook yang berkata.

"Kenapa Polis yang handle penceroboh tu? Kita kan ada tentera, ada askar.Kenapa tak hantar mereka? Ke ada udang disebalik mee? Ada kena mengena dengan politik ke?? "


HOIII..Ko diam je boleh tak? Aku ni sebenarnya takde lah nak sebelahkan mana-mana pihak. Aku tak reti pun sebenarnya.Tapi ko tau ke? kalau tak tau lebih baik diam.Takde maknanya lah.Ko ingat ikut suka hati moyang ko je nak hantar askar-askar , tentera-tentera? Memang tanggungjawab PDRM lah yang kena handle kes ni sehinggalah isyitihar darurat atau isyitihar perang barulah tentera boleh ambil alih.Ingat senang-senang ke nak main hentam je? Ingat negara ni takde undang-undang?? Buat status alahai macam dia sorang je yang betul.dia sorang je yang pintar.

Sudah-sudah lah ye kita nak membuat spekulasi, buat tuduhan, buat andaian masing-masing. Ada baiknya kita berdoa.Meminta kepada yang DIATAS. Memohon yang terbaik.Tolong lah ye. Tak suka tengok keadaan macam ni.Asyik menuding jari antara satu sama lain je. :'(

2 comments:

  1. huhu.. my bro will be there soon :'(

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum ... mcm2 komen kat fb psl nih ... yg lebih laser dari politikus pun ader ... ikut hati nak jer suruh diaorg pi sana pegang rifel n tembak penceroboh ... ader berani ?

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.