Sponser By

Followers

Iklan

24 January 2013

Rahmat Maulidur Rasul


Assalamualaikum semuanya.Mesti masing-masing dah balik dari perarakan Maulidur Rasul tadi kan.Ima pun pergi juga tadi tapi tak ikut baris.Tengok je memandangkan tak larat nak menggendong budak kecik tapi cukup berat untuk digendong tu. Hari ni betul-betul rahmat bagi ima dan mungkin bagi penduduk pekan Lawas ni juga.Setelah seminggu lebih takde air, hari ni dah ada air.Pagi-pagi tadi pulak dah hujan so cuaca tak panas sangat dan amat memudahkan penduduk Lawas untuk berarak sambil melaungkan selawat  ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W.

Tapi entah kenapa ye tahun ni aku rasa sayu sangat perarakan dan dengar laungan selawat tu.Tak habis-habis aku kaver air mata.Terasa  kecil sangat dunia ni bila semua umat islam dan bukan islam kat pekan Lawas ni berkumpul dan turut berarak tadi. Yb kami yang bukan beragama islam juga turut berarak tadi.Terharu bila tengok.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.