Sponser By

Followers

Iklan

23 January 2013

Lawas Sarawak Sengsara Tanpa Air


Kini baru aku tau macam mana sengsaranya tiada bekalan air dalam menjalani kehidupan sehari-hari.Ya Allah.Kuatkan lah hati kami semua. Masuk hari ni dah 3-4 hari tiada bekalan air di pekan Lawas Sarawak iaitu tempat lahir dan tinggalku.Tapi bagi kampung tempat aku tinggal dah dekat seminggu lebih takde bekalan air sebab pam rosak dan kontarktor yang bertanggungjawab membaiki dan mengganti pam tu terkena demam denggi lah pulak. Ya Allah.Pada sesiapa yang mengalami keadaan ni je yang faham perasaan penduduk Lawas saat ni.Segala-galanya susah bagi kami sekarang ni.Pakaian berbakul-bakul tak cuci, Air minum hampir habis, Air mandi apatah lagi.Air tangki pun dah surut sangat.Nak buang air besar pun sekarang ni kena tunggu betul-betul tak boleh tahan. Sengsara sangat rasa lebih-lebih ada anak kecil kat rumah.Pinggan mangkuk semua tu aku macam tak yakin je bersih sebab air yang ada kena jimat guna.Aku tengok ramai dah yang merungut kat fb.Ada juga yang libatkan politik dalam masalah ni.hurm, tak habis-habis nak cakap pasal politik.Ngade betul lah.Rimas! Korang-korang yang baca entri ni, tolong doakan masalah ni cepat selesai ye.jasa baik anda amat dihargai.huhu.Terima Kasih.

Pemandangan Pekan Lawas Diwaktu Malam

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.