Sponser By

Followers

Iklan

30 November 2012

Jiwang Mode:: Diari seorang kekasih

awak ingat tak apa ayat pertama yang awak cakap kat saya mula-mula kite rapat dulu?Saya masih ingat dan akan sentiasa ingat walau kini dah 10 tahun berlalu. Saye rindu saat-saat itu..Awak tahu tak, sebelum awak suke kat saye, saye terlebih dahulu suke kat awak.Dulu, saye selalu tengok awak balik sekolah dengan makwe awak.[sekarang dah bekas.hihi] Tak tau lah kenapa saye cemburu melihat awak dan dia padahal kite belum saling mengenali apatahlagi bertegur walaupun kita bersekolah disekolah yang sama sejak sekolah rendah lagi.Pelik kan.Saat tu, awak terlalu istimewa buat saye.Tapi sebenarnya saye yang syok sendiri.hehe..
Jujur saye tak sangka akhir tahun tu kite boleh berkumpul dan awak tegur saye.Masa tu bulan puasa dan akhir tahun dah dekat nak cuti sekolah pun.Tak sangka juga kite jadi rapat.Saye tau, awak ada hati kat saye.Sebab awak selalu ambil hati dengan gurauan saye, awak suke kacau saye dan awak selalu dekat dengan saye..Tapi kenape awak tak terus terang dengan saye? Lama saye tunggu awak luahkan perasaan tau.Dekat 3 bulan kite rapat baru awak ajak saye berkawan.Berbunganye hati.hihi..wak tau tak, awak lelaki pertama yang buat saye jatuh hati dan buat saye tak keruan.Dalam bercinta, tak selalunya indah je.Selalu je kite gaduh dan saye selalu cemburu kat awak sebab awak ramai kawan perempuan.hurm..Saye dah tak boleh patah balik dah sebab dari awal saye memang tau awak ramai kawan perempuan yang sayang kat awak sampaikan diorang warning supaya bila kawan ngan awak mesti jaga awak baik2.Kalau diorang tak warning pun saye tau la.Sebab saye sayangkan awak.Mesti orang ingat cinta kite cinta monyet kan sebab kite budak sekolah lagi.Tapi tak bagi saye.bila saye dah sayangkan seseorang, insyallah saye akan sayang sampai bila-bila.Saye bahagia sangat saat tu.Awak kate, awak sayang saye lebih dari segalanya.

Tapi sayang, baru je 9 bulan berkawan, awak berubah 100%. Saye tak tau kenapa.Awak menjauh, saya cuba dekati.Tapi makin saye dekati, awak makin menjauh.Awak seolah-olah membenci saye.Saye tak tau apa salah saye.Dekat seminggu saye cuba ajak awak jumpa nak tanya apa salah saye.Akhirnya awak kata awak nak putus sebab nak tumpukan pada pelajaran.Saye terima dengan berat hati sebab saye tau awak dah dekat nak ambik SPM.Tak sampai seminggu awak putuskan saye, saye tengok awak dah jalan dengan perempuan lain.Lebih menyakitkan ialah, perempuan tu bekas awek awak dulu.wak tau tak, saye rasa tertipu sangat dan rasa sedih sangat.Sakit hati apatahlagi.

3bulan awak tinggalkan saye kerana dia...Lepastu awak datang pada saye dan minta maaf.Dengan mudah awak dapat masuk ke dalam hati saye lagi.Sebab ape? Sebab saye bodoh dan kalah pada pujuk rayu awak.Lepas tu, hubungan kite dah tak seindah dulu.Bayangkan bercinta dalam keadaan tiada kepercayaan dalam hati saye.Saye lah yang selalu memulakan masalah.Sebab apa? Sebab awak la.Fikir lah sendiri bak kata nabil.Tapi awak tabah dengan karenah saye dan buktikan awak betul-betul dah berubah.ok fine.

Habis awak SPM, saye juga yang masih berjuang untuk SPM saye pulak. Belum sempat pun luka hati saye ni sembuh, awak dipilih untuk  PLKN. 3 bulan tanpa berhubung, siksanya jiwa saye.Tapi saye tetap tunggu awak.Habis latihan PLKN, saye gembira dapat jumpa awak.Tak sampai sminggu pun, rupanye family awak dah isi borang sambung belajar untuk awak.Tinggallah saye lagi sendirian kat sini.

Apalah nasib saye ni.Asyik kena tinggal je.Saye dah jangka dah.Hubungan jarak jauh, boleh percaye ke?? Tapi awak yakinkan saye.Tapi saye tak yakin pun sebab saye ni manusia yang tak berape nak percaye kat orang lain.Akhirnya, sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh jua ke tanah. Tuhan tu nak tunjuk juga kalau awak tu memag tak setia.Malas lah nak cerita panjang.awak sendiri tau kisahnye.Sekarang dah 10 tahun berlalu.



ada sesiapa tak nak tau kisah selanjutnya?? hehe..Kalau nak, sila lah klik sini.

p/s:diari budak-budak ni.sekadar rekaan.ye ke??hihi

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.