Sponser By

Followers

Iklan

17 September 2012

HASAD DENGKI [VCO JADI DADAH]

Tau tak apa tu hasad dengki? haa..kalau tak tau.baik cari kamus cepat.Ni la sifat yang slalu ada dikalangan kita dan sifat yang dibenci Allah S.W.T. kenapa kita ni harus ada sifat dengki padahal kita tau benda tu bila diasuh hanya menyakitkan hati.sebenarnya perassan dengki ni memag susah nak elak.tapi bila kita positifkan diri kita, benda tu dengan mudah hilang dari diri kita. hurm, nak dijadikan cerita, kakak ipar ima ni bekerja disebuah sekolah kat sarawak.disamping tu dia ada bisness VCO [virgin coconut oil ] yg memang hampir semua orang tau tu.oleh sebab stok dia memang slalu licin je.so slalu la juga reorder stok.tapi bila dah slalu sangat terima bungkusan, ada la pulak idea sesetengah orang yang ada sifat dengki ni kata bungkusan tu ialah dadah.hiss..nak tergelak pun ada rasanya.benda tak logik.ye lah.manusia ni bila dah ada sifat tak baik, smua benda tak logik pun jadi logik.haha, kalau ima, dah lama ima tampalkan je bungkusan tu kat muka sang pendengki bagi meyakinkan apa sebenarnya dalam bungkusan tu.

3 comments:

  1. Assalamualaikum wbt..

    Tuh la masalah betul..sofia memang tak suka yg pesen jenis macam nih..sebab tuh sofia tak berani nak terlalu rapat dengan sesape..takut tersalah rapat je

    regards,
    Unsmiley

    ReplyDelete
  2. busuknya hati sesetengah manusia ni...

    lawas tu kat mana?..bandar Kuching pun akak tak berapa tahu...hehehe

    ReplyDelete
  3. IEB: ha'ah kak.memang malas klu ada spesis mcm tu disekeliling kita.

    MamaEma: hehe, lawas tu kat sarawak la kak.bersempadan dengan sabah. nanti ada masa try la datang Lawas.hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.