Sponser By

Followers

Iklan

30 August 2012

Kemalangan depan mata

Hurmmmm.. Pernah tak korang tengok kemalangan yang berlaku depan mata korang sendiri? Apa korang rasa? Mesti bergegar juga lutut kan. Ni la.Kelmarin masa dalam perjalanan nak balik, tetiba nampak orang exident.antara motorsikal dan kereta.Kereta tu takde apa2, kemek sikit je.Tapi penunggang dan pembonceng motorsikal tu yang jauh terpelanting. Terkapar-kapar 2 orang beradik tu macam ayam yang kena sembelih. Ya Allah. Rasa sejuk je masa tu.Rasa nak terkencing pun ada. Masa tu terfikir nak tangkap  gambar.Tapi hati ni menolak keras sebab terfikir.apa la rasanya kalau kita dalam keadaan mereka dan diambil gambar.Rasa tak sampai hati pulak. Pastu ambulan datang dan hantar ke hospital.Tapi yang masih bermain di fikiran ni, apa la khabar diorng tu.Harap-harap diorang selamat.Moga Allah panjangkan umur mereka.Bila tengok kejadian macam tu depan mata, rasa takut pada kematian mula la menghantui perasaan ni. Ni ima nak pesan pada semua.bila kita di atas jalan raya ni, kena la berhati-hati lebih ye.Jangan ikut nak cepat je.Tapi terfikir juga ima.Bila kita dah double triple berhati-hati, orang lain pulak tak hati-hati.kemalangan tetap berlaku..hurmmm..moga Allah jauhkan perkara begitu dari kita semua..:'(

1 comment:

  1. betul tu gak..setuju2..tkut dgr..tpi skrg ni pendpt iyka la..org yg mmmndu keta xpenah nk ingtkan motosikal.sbb dye bsr n laju.nk msk simpang suka hati dye je bg signal trus masuk.sape entah ajar cm tu..

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.