Sponser By

Followers

Iklan

28 July 2012

Telur Ayam Haram??

Ni Kisah betul tau.ada la salah satu sepupu ima ni.Sekarang dah darjah tiga..ada la satu hari tu masa kecik2 lagi.dah tak ingat bila.Ada la satu hari tu dia tanya.kenapa tak boleh beli dan makan makanan yang xde cop halal.mak dia pun kata.sebab sesetengah makanan mengandungi bahan yang haram, contohnya lemak babi ataupun bahan yang meragukan.so kalau nak beli barang makan, mesti ada tanda halal.Nak jadikan cerita satu hari tu,mak dia suh beli telur kat kantin berdekatan dengan rumah.bila balik je dari kantin tu, dia tak bawa apa2.mak dia pun tanya.mana telur yang dipesan? dia pun jawab la.Takde telur halal mak. Mak dia pun bertanya la.macam mana tau telur tu haram? Dia pun jawab.semua telur yang ada kat kantin tu xde cop halal.hahaha..so moralnye,lain kali kalau nak ajar kanak2 ni mesti terangkan panjang sikit biar diorang faham dan kite tak terkena balik.hehe


3 comments:

  1. haha.. kelakar jer,, budak2 ni lurus sangat,,

    ReplyDelete
  2. aduh.. susah gak...
    tapi ad bagus gak la budak tu..
    menunjukkan dia care la mencari yang halal..

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.