Sponser By

Followers

Iklan

17 July 2011

Realiti sebuah kehidupan

Pernah tak korang jenguk blog Realiti sebuah kehidupan ni? Sebuah blog yang ditulis oleh seorang wanita yang sangat terluka oleh seorang lelaki yang bergelar suami.Ditinggalkan oleh seorang suami bersama anak-anak hanya kerana nafsu dan hilang rasa tanggungjawab.Paling aku rasa kesal dan terkesan dihati ini apabila suami akak aida ni buat hal disaat mengandungkan zuriat mereka.Luluh betul hati ni sebab ada lagi lelaki yang seperti ini. Ya Allah..Moga kau bukakan pintu hati encik Rizal agar boleh melihat mana yang benar dan mana yang salah..Moga kau beri Hidayah padanya agar lebih mempunyai rasa tanggungjawab kepada anak-anaknya .Saat ni juga aku berdoa agar Kau beri ketabahan yang berganda pada kak aida.

Pada kak azie pulak, ada satu benda yang saya nak ajukan pada akak. Bahagia ke akak atas kesengsaraan kaum akak sendiri dan atas kesengsaraan 3 orang anak kecil yang masih suci.Mengapa akak tak fikir sepenuhnya sebelum mengahwini encik rizal tu? Saya dengar akak ni berpelajaran tinggi. Tapi maaf sebelum tu. Saya takde hak masuk campur kan. Jodoh di tangan Tuhan.Tapi tulus kah perkahwinan korang?


Kalau betul kak azie seorang isteri yang baik, seorang isteri yang rajin, alhamdulillah.Kalau betul korang loving couple.itu satu yang baik. Tapi kan akak, menurut blog yang akak dah tulis, akak ada kata encik rizal a.k.a bekas suami kak aida, pernah cakap, yang kak aida tu pemalas la. apa la.Betul ke encik Rizal memburukkan bekas isterinya? Kalau benar lah, dia bukan lah lelaki yang baik.Tidak mustahil satu hari nanti dia tidak segan silu untuk menceritakan keburukan kak azie juga. Jangan lah berbangga dengan nikmat yang kita ada sekarang ni. Takut ia akan ditarik bila-bila masa sahaja oleh Yang Maha Kuasa.Dan jangan lah kita memburuk-burukan atau terlalau bergembira dengan kesusahan orang lain.Takut terkena balik dengan kita. Dan satu lagi.Jangan lah bertepuk tangan sebab dah rasa menang dapat ambil hak kaum kita sendiri.Iaitu perempuan.




**Maafkan aku atas entri  ini.Aku dah baca semua luahan dan diari yang akak ni entrikan dari awal lagi selama beberapa hari ni.Dan dari situ aku boleh rasa kepedihan yang dia rasakan.
akak aida ni seorang wanita yang sangat tabah dalam meneruskan hidup demi 3 orang cahaya mata yang sangat pintar dan comel-comel. Akak aida, Kalau saya nak ambil ameer firdaus jadi anak angkat boleh tak? Tak tau la kenapa saya rasa sayu je bila tgk gambar dia. Rasa sendu kat dalam hati ni.
[maaf sangat-sangat kalau ada yang terasa hati.Aku taip menda ni saat perasaan penuh emosi dan sebagai seorang wanita..]
Sila Klik Untuk ke blog Akak aida

6 comments:

  1. kesian akak tu..

    awak link la entri ini kepada blog akak tu. maksud saya, awak bgithu akak tu, semoga dia kuat.

    ReplyDelete
  2. i really dun like this situation. tp memang pity kat akak tu. but also to the women who took the husben away. just to remind her, what goes around comes around.

    ReplyDelete
  3. wehhh..bertuah betul la....siap review blog ibu tiri anak akk...huhuhuhu...apa pun sgalanya dh tertulis..sapa kita nak menolak takdir,,,cuma kita dpt terkilan...nak amik firdaus jadi anak2 angkat..boleh jer....

    ReplyDelete
  4. thanks....i love u u all..muahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  5. Knp tak ada apa2 pun? Dia delete semua posts dia ke??

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.