Sponser By

Followers

Iklan

08 July 2011

Penjaga Kedai Kurang Ajar Ditampar. [padan muka kau]

Assalamualaikum korang.Hehe.. Jahat je aku ni kan. Pagi pagi lagi dah cakap padan muka kat orang. hehe.. Ni citer mak aku ok.Macam ni. 3 bulan lepas mak ada hantar mesin jahit dia kat singer untuk di baiki. Beberapa kali mak datang kedai tu, mesin tak siap-siap lagi. Ye la.Kalau tak mampu nak buat, cakap la tak mapu nak buat kan. Tak la perlu mak aku ulang alik pergi kedai tu untuk tanya dah siap ke belum.Tunggu punya tunggu, masih gak tak siap-siap. 

So mak pun ambil keputusan untuk ambil mesin tu untuk dibaiki di kedai lain. Bila dah ambil mesin tu, kat rumah baru mak sedar ada beberapa bahagian mesin tu yang takde.Dah hilang. So, mak aku pun pergi la kat kedai tu then tanya mana bahagian mesin yang takde tu. Hari pertama pergi nyonya kedai tu cakap, "tak tau tak tau..besok cari,nanti lu amil.". Besoknya mak pergi lagi kedai tu. Dengan slumber nyonya tu cakap "tak tau tak tau.belum ada ". so mak cakap la. nanti tolong cari. macam mana kamu orang boleh hilangkan barang pelanggan.dah la tak baiki. 
Sekurang-kurang ganti ke apa ke.

Then beberapa hari mak pergi lagi kedai tu untuk tebus komponen mesin jahit dia yang hilang tu. Hari tu pun nyonya tu cakap "tak tau tak tau.." Apa mak aku tak bengang. 
Tak bertanggungjawab betul la.
Mungkin sebab bengang ngan mak aku yang memaksa mencari komponen mesin dia tu, 
salah sorang pekerja kedai tu buat tangan dia macam nak cekik mak aku dari belakang.
Kebetulan bapa aku nampak then dia tanya la. 
Kenapa buat macam tu kat bini dia.hehe
Bila mak tau, mak terus tampar pempuan tu. 
Mak aku tanya la.kenapa kurang ajar sangat. 
Boleh pulak dia cakap dia main2 je.
Haaaaaaa.. main2 la ko ngan mak aku.padan muka kau.
Dah la mak aku bengang giler time tu. 
Kira ko tak bernasib baik la nak main-main ngan mak aku ye..

P/s: Moral of the cerita: jangan main2 dengan orang yang tengah bengang tau..hehe

Ape pun orang nak cakap tentang mak aku, aku tetap bangga dengan dia. MY Super Mom. hehe


11 comments:

  1. haish..kurang ajar tol pompuan tu..kalo saya pon saya bengang.

    ReplyDelete
  2. fuh, hahaha tampar je buat per, wrestling la:P

    ReplyDelete
  3. haha.. ko jangan main2 dengan penampar mak aku tau. terhasil gak noda hijau kat muka.

    ReplyDelete
  4. ade plak mcm tu kan,,tak bertanggung jwb lgsg ,,eish2,,

    yg perempuan tu,,serve her right,,sape suh kurang aja ea,,hehe,,

    ReplyDelete
  5. saya mmg sokong ,tampar aje orang yg tak hormat orang tua,lagipun bukan kita yg salah..

    ReplyDelete
  6. HAHA. gns gak ur mum. tp mmg patut pn kena sepak je org cmtu.

    they suppose treat a customer like a king! ^^

    ReplyDelete
  7. haaa gik asa nya. mek pun maok juak jd keji tetak n padankan muka nya. mun mek ka...tapak kaki ke muka.

    ceaaa..cam lah bena mek nk gya. over-react jak..haha

    ReplyDelete
  8. haha padan mukanya ehhh..sapa nyuruh kuang aja gia gilakk..respek ngn mak ktk ehh..kirim slm mak ktk :)

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.