Sponser By

Followers

Iklan

15 July 2011

Mari belajar bahasa brunei

Assalamualaikum korang..ahaaa.. korang nak tak belajar bahasa brunei dan bahasa kedayan? Iaitu bahasa yang aku gunakan seharian. Ok2.. Betul tu.Aku bukan warga brunei. Tapi Orang sarawak. Tapi percaya la.Aku tak reti sangat nak cakap sarawak. Sebab apa?? Takkan orang sarawak tak reti nak cakap sarawak?? Ye.Betul.Memang tak reti sangat.Sebab aku tinggal kat lawas.Lawas ni terletak jauh sedikit dari bandar-bandar atau tempat yang ada kat sarawak.Kalau nak tau, lawas terletak di tengah-tengah sempadan brunei dan juga sabah. so kalau kiteorang nak gi bandar kota kinabalu, dekat jer. dalam masa 4 jam je.

*******************************************************

  • awak tengah buat apa?            =    Bahapa ka'u tu?
  • awak apa khabar?                    =    apa habar mu?
  • Bodoh betul la awak ni!           =     buduh banar jua ka'u ani!
  • benci betul la dengan awak ni! =    banci banar jua ka'u ani!
  • Saya nak pergi Tandas             =    Aku kan ke jamban.
  • Saya nak makan                        =   Kan makan ku eh.
  • Pergilah sana                             =    Aga tah kesana


**hehe.. tu je untuk hari ni? Ada nak tanya tak? tanya je kat komen.hehe




2 comments:

  1. kalau hang bohong pon org tak tau,hahaha:P

    ReplyDelete
  2. adesss..buat apa pulak nak bohong ni? grrr..

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.