Sponser By

Followers

Iklan

26 June 2011

Nurse Mulut Longkang!


Hurm.. Asal time nak jumpa nurse, Irfan demam. 
Asal demam, mesti time irfan dekat dekat nak jumpa nurse.
Then demam buatkan berat badan irfan mudah susut.(berkurang)
Berdebar pulak rasanya nak bawa irfan pegi klinik dating ngan nurse.hehe. 
Bukan apa, takut nurse mulut longkang kat poly klinik tu berbicara then buat mak aku lempang dia banyak kali.hehe..Irfan la. Tiap bulan timbangan berat naik sikit je.
Tengok ni:




Sampaikan satu hari terjadi satu perbualan mak dengan nurse. Masa ni Mak aku yang bawa Irfan pegi klinik sebab aku kerja.

Nurse:    (dengan nada sedikit marah) awak tau tak budak ni kurang zat?
Mak:      Mana saya tau. Bukan saya nurse.Korang tak cakap pun bulan lepas.
Nurse:    Owh..mungkin mereka terlupa.
Nurse:     (dengan nada sinis) Mak bapa budak ni keja apa ek? tak kerja ke? tak mampu nak
                 bagi   makanan berkhasiat ke?
Mak:     (dengan darah yang tersirap) dua dua mak bapa budak ni kerja. Rasanya mampu la 
                setakat bagi makan budak ni.
Nurse:    Owh..ok ok.. apa hubungan awak dengan budak ni?
Mak:      CuCu. mak dia kerja tak dapat nak bawa budak ni.
Nurse:    (Diam seketika dan akhirnya bertanya satu soalan bodoh) awak dah ada anak ke?
Mak:      (terkedu seketika dan sempat berkata bodohnya nurse ni) memang la ada anak. Kalau 
                tak, macam mana aku boleh ada cucu ni?
Nurse:    Ups..sorry.. betul jugak kan..hehe (buat muka tak malu)

**Perbualan seterusnya aku pun x tau.takat ni je mak cerita..hehe

Kat rumah, mak ceritakan semua kejadian tu. Lepas dengar Irfan kurang zat, aku ngan encek S risau sangat then kami bawa irfan pergi jumpa doktor kat klinik swasta. 
Kami nyatakan masalah dan tanya apa penyelesaiannya.
Lepas cerita je apa yang nurse tu cakap, terus doktor tu gelak dan cakap
"Macam mana korang boleh harap nak dia berat sangat? tengok mak dia pun kecik je. Normal la tu.Budak kan, kalau tak cukup zat, dia akan nampak kurus.Tapi budak ni berisi.cuma badan kecik."

Lega aku dengar kata-kata doktor tu.Moral of the story, pada nurse kat luar sana tu, jangan la mulut tu terlampau over bila bercakap. Yakin la. Kerja korang tu mulia.Tapi jangan la jadikan mulut korang sebagai penambah dosa.
Okeh, lepas ni pasti ada nurse serang aku.Berfikir dulu. aku tak maksudkan semua nurse ok. Siapa makan cili, pasti terasa pedasnya.
**hanya luahan hati semata-mata.



13 comments:

  1. kuang ajo nah ah nurse tu cakap gitu. agak2 la weh. kang aku lempang mulut dia tu kang. akak plak yg menyirap darah baca. bodoh punya nurse!

    ReplyDelete
  2. kak zie: hehe..memang kuang ajo.. tersirap darah tau.

    ReplyDelete
  3. kak zie: hehe..memang kuang ajo.. tersirap darah tau.

    ReplyDelete
  4. nurse oh nursee.
    how could nurse boleh kluar kata2 camtuhh?

    ReplyDelete
  5. hehe..nurse praktikal kot..=P

    ReplyDelete
  6. al_hakim: haha.. xde la praktikal. dah hampir senja dah.dah lama keja.

    ReplyDelete
  7. uii,..mulut dia!! ade insuran tak tu?

    ReplyDelete
  8. Nia: hahaha..ada insurans kot. insurans mahal kot.

    ReplyDelete
  9. Mesti nurse kerajaan yea? Tensen jer dengar...

    ReplyDelete
  10. aiyooooooooooo.....nurse kerajaa mmg cmtu .. x beradab .. grrrrr *emoo

    ReplyDelete
  11. ada jugak nurse yang macam ni ea.. ish3... sabar je la..


    errr.. gambar irfan ke tu? irfan tu comel la :)



    ^^

    ReplyDelete
  12. msredcheesecake: ye nurse kerajaan la tu.

    tomato: sabar2..hehe

    bella bell: ha'ah.. irfan..hehe

    ReplyDelete
  13. La pe kena la nurse tu...boleh pulak tanye soalan bodoh ekk..saje nak cari alasan nak kena kan org la tu..haih..jadi geram same..huhu

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi komen..
Sila jangan tinggalkan link diruang komen.. sekiranya hendak meninggalkan link, sila rujuk sini dahulu.-- >
Kod Link

Harap maaf.ini bagi mengelakkan blog dipadam.